reklama

Len 330 dní vydržať - II. časť.

Milí čitatelia, dnes ráno, t.j. 14 júla sa začalo moje veľké pátranie po inom zdrav. stredisku. A opäť mám novinku s ktorou by som sa rada podelila. Ste zvedaví na pokračovanie? Prosím, nech sa páči, čitkajte ma a zvýšte si tým svoj krvný tlak (KT), za predpokladu, že ho máte nízky. Lež pozor! Občanom s vysokým KT nedoporučujem čitkanie mojich riadkov.Téma: Naše „podarené“ zdravotníctvo II.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ja nie som človek s veľkými nárokmi, ako telesne postihnutá, už som si na všeličo možné zvykla a ak kladiem nároky, tak len na svoju vlastnú osobu, teda na to, čo som ešte schopná sama vykonať. Len sama od seba požadujem MAXIMUM, a ak mi niekto ponúkne pomocnú ruku, som len vďačná.

Ďakujem za Vaše všemožné rady, ktoré ste v diskusii prebrali.

  1. Čo sa týka zmeny Všeobecnej zdrav. poisťovne (VZP) – nemôžem si dovoliť ten „luxus“ a zakaždým si meniť poisťovňu. Roky som bola evidovaná v poisťovni „X“, na čo moja obvodná lekárka navrhla prestup do VZP. A tak som prestúpila. Zubný lekár, ktorého občas navštívim a pri každej návšteve prinajhoršom prídem o jeden zub, mi navrhol inú poisťovňu. Ale nemôžem preskakovať s poisťovne na poisťovňu ako taká veverička z konára na konár. To sa dá pochopiť. Som verný typ, raz darmo!

  2. A zaplatiť si odborné vyšetrenie? To ma tiež napadlo a čo by som to bola za ženskú, keby som túto možnosť neskúsila. A dopadlo to takto:

Zdvihnem slúchadlo a vytočím to, zo včerajška známe, čarovné číslo. Lež prepáčte, teraz klamem! Nie, nevytáčam čarovné číslo, lež číslo: NovaMed. Mediánske centrum s.r.o – Banská Bystrica a to: učtáreň. Lebo kto pozná ceny vyšetrení ak nie účtovníčka? Vytáčam číslo a pekne požiadam príjemný ženský hlas o informácie ohľadne súkromnej platby za u nich vykonanú sono a mamografiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mamografia? Nuž, tak okolo 1.000,- Sk“ – hovorí ženský hlas.

To ma poteší. To by som aj zvládla a tak sa s optimizmom opýtam: „A na kedy ma môžete vziať?“

„V žiadnom prípade Vás nemôžeme vziať na súkromné vyšetrenie!“ – hovorí teraz už prísny ženský hlas. „Máme vyslovený zákaz brať akýchkoľvek samoplatcov!“

Snáď sa mi to všetko len marííí... To snáď nie je možné! Za svoje peniaze sa nemôžem dať vyšetriť? – prebehne mi hlavou.

„A čo sonografia?“ – pýtam s nestrácajúc nádej.

„Okolo 500,- Sk. Na tú by sme Vás, možno mohli aj zobrať.“ – počujem.

Teraz neviem, neviem čo mám robiť?! Mám ísť na sonografiu bez mamografie? Aký je rozdiel medzi dvoma vyšetreniami? Aj na sonografii sa dá niečo zistiť? Mám si zaplatiť súkromný odvoz (nakoľko sa mi ťažko chodí a potrebujem prevoz osobným autom) do B. Bystrice na sonografiu a o 11 mesiacov na mamografiu? Som rozčarovaná z toho všetkého...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lež nádej umiera posledná a tak sa skontaktujem s ambulanciou svojho odborného lekára a pýtam si kontakt na iné zdrav. stredisko, kde by mi tieto vyšetrenia urobili.

Všetko je Ok-é! Je tu ešte Lučenec. S nádejou vytáčam číslo a prosím si röntgenové oddelenie.

Mužský hlas: “Áno. Môžeme Vás predbežne objednať na september.“ – táto správa ma poteší a na tvári sa mi objaví úsmev. Už chcem nediktovať svoje údaje, keď ma pracovník röntgenového oddelenia informuje o istých maličkostiach. Totiž k nim, na vyšetrenie, môžem ísť len na mamografiu a to: „Presne päť dní po mesačnom cykle! Ani skôr ani neskôr.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavou mi prebehne: z matiky som bola vždy dobrá ale tak rýchlo to, teda, nevyrátam!

A potom ďalšia 'studená sprcha': „Ale na sonografiu sa musíte prihlásiť inde, to sa robí na inom pracovisku!“ - a pánsky hlas mi s ochotou nadiktuje potrebné telef. číslo.

Položím slúchadlo a začnem rátať. Rátam, rátam,... a opäť rátam, lež vyrátať nijako neviem kedy budem mať 5 dní po mesačnom cykle a to ešte v septembri. Už aj preto, lebo (s prepáčením, že o takýchto ženských veciach píšem), mám dosť nepravidelný cyklus. 

A čo teraz?... Aký dátum nahlásiť? Kedy ísť? Nadiktovať niečo nereálne a ísť, nebodaj, zbytočne?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem prečo, ale na um mi teraz príde Afrika. Tam nie je tak perfektné zdravotníctvo ako u nás. Tam na „X“ obyvateľov padne jeden lekár. Tam ľudia umierajú na také smiešne neduhy čo u nás neslýchať! Čo sa u nás dajú dávno liečiť. Lež ak tam niet možnosti ísť na odborné vyšetrenie poprsia, tak tam majú aspoň šamanov,... Taký šaman si v extázi zatancuje tanec a spojí sa s duchmi predkov a pacient je vybavený. Lež u nás je šamanov málo, aspoň ja osobne nikoho nepoznám.

Ale čo robiť v mojom prípade? A nie je to ani tak môj prípad ako prípad mnohých žien, ktoré predo mnou a za mnou čakajú na poradie. Veď ja nie som sama, veď je nás viac. Určite je nás viac!

Bratislava je Bratislava a tak milý pán Stanislav Rybiansky, výkonný riaditeľ MEDIKA-Z, vďaka za Vašu ponuku, ak nenájdem iné východisko, skontaktujem sa s Vami. Ale nakoľko mi robí problém cestovanie,... Milí moji priatelia z hlavného mesta Slovenska – Bratislavčania, pripravte sa, lebo budem potrebovať Vašu pomoc. A to prinajlepšom len prepravu po meste do spomínaného zdrav. zariadenia MEDIKA-Z.

Čo by si len človek už počal bez dobrých priateľov?...

Posielam im všetkým milý úsmev a pánu Rybianskemu zvlášť za porozumenie a ochotu pomôcť!

  

Júlia Péterová

Júlia Péterová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Teší ma! Mám rada všedné a jednotvárne dni, lebo nie sú všedné a jednotvárne už vonkoncom! Milujem "ulitu", pohybujem sa rýchlosťou slimák/hod., a moje obľúbené hobby? - tvorba PPS. Inak inval. dôchodkyňa, milionárka času a nápadov... Ahoj! Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyZo všedného života niečo nevšePostrehyOtázky a odpovedeŽijem a verímMinipoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu