reklama

Protetik story (fejtón)

Jedného sychravého dňa volám na susedku: Počkajže chvíľu! Chcem s tebou hovoriť,... Zajtra musím ísť k protetikovi na meranie topánok, nezobrala by si ma autom? Susedka bola samá ochota, a tak som mala o jeden problém menej a tešila som sa na dobrodružstvo, ktoré na mňa pravdepodobne čaká.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vyrazili sme zavčas rána. Pred budovou starej a opustenej Polikliniky (ak som dobre informovaná, len na druhom poschodí sú kancelárie VZP), čo nevidia moje bystré oči? V okne medzi prízemím a prvým poschodím sedia ženičky, ako také lastovičky na drôtoch pred odletom do teplých krajín. Tak som si hneď uvedomila, ejha, zasa ma čaká neobyčajná skúška zdatnosti.

Keď vyjdem na I. poschodie predo dvere protetika, hľadím a hľadám, ale nenachádzam ani stoličky ani lavičky, len postávajúcich ľudí s paličkami a barlami. Poniektorí stoja, to sú tí zdatnejší, ostatní sedia na okenici alebo na schodoch, (nijak tým nerušiac aj tak slabú premávku, nakoľko klienti VZP sú mobilní, a tak nás pekne - krásne obchádzajú, a čo si myslia, nuž, to je ich vec). Niektorým predvolaným osobám čakajúcich na protetika bolo zdolanie schodov priam špičkovým športovým výkonom, za čo by si zaslúžili aj zlatý odznak zdatnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Protetik meškal, čomu sme sa ani nedivili, veď prišiel z veľkej diaľky, ale došiel a to už bolo dobré znamenie. Vybavovanie trvalo dosť dlho, kto chodí na meranie topánok, alebo na meranie protéz, dobre vie, 20 - 35 minút ubehne kým je jedna miera hotová. Predo dvermi nás bolo 12 osôb nerátajúc sprievodcov, lebo pomoc sa vždy zíde a kto chce zdolať ťažký terén, musí sa na úlohu patrične pripraviť.

Pred 13 00 hod. som sa konečne dostala na rad aj ja, vojdem do miestnosti a spomeniem si,... Opäť som zabudla! Áno, zasa som si nevzala metlu a lopatku, každý rok si urobím predsavzatie, že im raz vyzametám, ale prejde rok a človek je tak veľmi zábudlivý tvor! Je mi to naozaj ľúto, lebo už dlhé roky táto miestnosť nebola uprataná, ale čo robiť, raz darmo. Snáď o rok, áno, o rok opäť prídem!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na spiatočnej ceste sa pýtam ochotnej susedky: " Tak čo? Kedy si spravíme ďalší "výlet"? Ona sa na mňa nesmelo pousmeje, a ja meditujem,... vari je to naozaj nemožné?! Je také ťažké nájsť a uvoľniť jednu miestnosť v bezbariérovej budove, trebárs v nemocnici a to len na jeden deň mesačne? 

Na záver posielam pozdrav všetkým ochotným ľuďom, ktorí pomáhajú nám, odkázaným na ich pomoc.

Júlia Péterová

Júlia Péterová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Teší ma! Mám rada všedné a jednotvárne dni, lebo nie sú všedné a jednotvárne už vonkoncom! Milujem "ulitu", pohybujem sa rýchlosťou slimák/hod., a moje obľúbené hobby? - tvorba PPS. Inak inval. dôchodkyňa, milionárka času a nápadov... Ahoj! Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyZo všedného života niečo nevšePostrehyOtázky a odpovedeŽijem a verímMinipoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu