reklama

Pomohli Ti? Pomôž aj Ty...

„Nikdy nie je tak zle, že by nemohlo byť horšie!“ – hovorí optimista,... alebo sa mýlim?! Pred pár rokmi som sedela na zastávke SAD a ako som čakala na autobus prihovoril sa mi jeden starý pán. Najprv povedal, čo si bol v dnes okresnom meste vybaviť a potom kde býva a že: „Doma mám chorú dcérku vo vašom veku – vozičkárku.“ Nakoľko autobus stále nechodil, dali sme sa do reči. Pán sa sťažoval na bezohľadných ľudí, ktorí zvedavo zízajú na jej dcérku a že ona kvôli tomu nechce vyjsť z bytu... Slovo dalo slovo a pán vidiac, že aj keď je medzi nami veľký vekový rozdiel naše zmýšľanie, pohľad na veci je rovnaký, napokon vyhlásil: „Bodaj by boli všetci ľudia rovnakí!...“ Dlho som neváhala a povedala: „To by sme sa už dávno vyvraždili!“ Starého pána moje slová náramne prekvapili. Ale už sme nemali čas si to vysvetliť, lebo prichádzal autobus a bolo treba nastúpiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

 Áno! Je náramne dobré, že sme rozdielni,... A nielen preto, že takto nevládne NUDA na našej planéte ale hlavne preto, lebo nás ostatní stále vedia niečím prekvapiť. Dobrom i zlom. Pred sebou mám otvorený list a čítam riadky, ktoré sa začínajú takto: „Som navždy pripútaný k invalidnému vozíku. A tiež som nevidiaci. No všímam si veci, ktoré iným nezriedka unikajú.“ Potom pisateľ: Richard píše o tom, že sú krajiny kde je bieda ešte väčšia ako u nás. Ďalej citujem z jeho slov: „Mladý muž, budúci kňaz raz premietal videozáznam zo svojej cesty v Indii, z Kalkaty... V televízií tá bieda vyzerá trochu ináč. Akosi neosobne. Ale keď stretnete človeka, ktorý tam bol a vyrozpráva vám vlastnú skúsenosť, zistíte, že nedostatok je veľmi relatívny pojem. Nemať a „nemať“ je veľký rozdiel.“ 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Áno, to určite! S tým súhlasím a že prečo vlastne píšem tieto riadky? Nuž, tento nevidiaci vozičkár ma prekvapil, ale nielen on ale aj jeho priatelia, členovia trnavského klubu vozičkárov, ktorí sa poskladali, z toho mála čo majú na zopár základných liekov, ako pomoc chudobným v Indii. Pekná myšlienka a ešte krajšia realita. Dať z toho mála čo máme je podľa mňa dať všetko. Nechcem sa ale zbytočne rozpisovať, len poznamenávam, ako dobre, že na planéte zvanej ZEM žijú aj takíto ľudia. Ľudia z veľkým srdcom. Napokon vynímam z listu jednu-dve vety: „Som rád, že sme to urobili. Snáď tým ľuďom v Kalkate pomôže, že niekomu nie sú celkom ukradnutí... v tomto ľahostajnom, bezohľadnom svete, kde sa hodnota človeka už meria iba výškou konta a hrúbkou peňaženky.“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ďakujem Richardovi za jeho slová, vždy sa cítim dobre, keď vidím, že sú ľudia ktorí podobne zmýšľajú ako ja,... ako Ty, milý čitateľ,... ako On, ktorý nám podá pomocnú ruku, keď potrebujeme, hoci ho ani nepoznáme... VĎAKA! 

Júlia Péterová

Júlia Péterová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Teší ma! Mám rada všedné a jednotvárne dni, lebo nie sú všedné a jednotvárne už vonkoncom! Milujem "ulitu", pohybujem sa rýchlosťou slimák/hod., a moje obľúbené hobby? - tvorba PPS. Inak inval. dôchodkyňa, milionárka času a nápadov... Ahoj! Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyZo všedného života niečo nevšePostrehyOtázky a odpovedeŽijem a verímMinipoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu