reklama

Len 330 dní vydržať...

Milí čitatelia, dosť dlho som nepísala na blog, zrejme nikomu som nechýbala, že Tony?! Teraz mám ale novinku s ktorou by som sa rada podelila,... Téma: Naše zdravotníctvo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

V prvý deň týždňa som bola u odborného lekára a na moje najväčšie prekvapenie, počas vyšetrenia našiel podozrivé hrčky a tak mi vypísal sprievodný list na sono a mamografiu do B. Bystrice – Nova Med.

Preľakla som sa ale potom som si pomyslela ako dobre, že sa o zdravie žien naše zdravotníctvo tak dobre stará, a či už chceme, či nie na prehliadku musíme ísť, ak nie inak už aj kvôli vekovej indikácii.

A tak dnes, t.j. 13. júla zdvihnem slúchadlo a vytočím čarovné číslo,... Číslo, na ktoré sa treba vopred objednať, to číslo, ktoré môže zachraňovať životy. Na linke ma príjemný hlas vyzve, aby som podala potrebné informácie: Meno, ambulancia odborného lekára, okres, rodné číslo a... POISŤOVŇA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Všeobecná zdravotná?“ – pýta sa ženský hlas na linke akoby zle počula. A tak jej potvrdím, áno! Všeobecná zdravotná poisťovňa!

Tu hlas povie: „To je problém!“

„Problém? Aký problém?“ – začudujem sa.

„Viete, my máme istý limit pre pacientky tejto poisťovne, ktorý nemôžeme prekročiť a tak Vás objednávam na: 7. júna 2006 o 10,30 hod.“

Čože? Asi som zle počula a tak sa radšej uistím: „Zopakujte prosím, dátum!“

Ale áno! Dobre som počula, termín som dostala až o 11 mesiacov, t.j. presne o 330 dní.

Celkom fajn, no nie? Vždy lepšie ako nič! Teraz mám čas a 330 dní môžem polemizovať nad pondelňajším lekárskym nálezom. Som akoby omráčená,...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom však porozmýšľam nad tým všetkým. Čo ak má pacientka nebodaj zhubný nádorček, len taký celkom maličký, ktorý zistia až o rok? Z nádorčeka sa behom roka môže stať nádor. Nádorček sa môže včas ľahko premôcť, nádor však už odoláva liečbe, je silný a ťažko sa ho zbaviť. Napokon príde na rad ožarovanie a možno i operácia. Chuderka pacientka, chuderky ženy! Chuderka TY a JA!...

A čo ak sa sono a mamografie ani nedožijeme? 

Len 330 dní vydržať... A rok je len rok, niekedy krátka a niekedy dlhá doba. Ak hľadíte na tortu, ktorú len raz ročne dostanete, v deň svojich narodenín, čudujete sa ako tie roky rýchle ubiehajú. Ale keď čakáte na milého, či svoje dieťa ktoré sa vráti zo zahraničia až o rok, tak je to už nesmierne dlhá doba. „Všetko je relatívne!“ - povedala múdra hlava. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale či je normálne v dnešnej modernej dobe čakať na odborné vyšetrenie 330 dní, neviem ani nechcem posúdiť, to nechám na Vás, milý čitatelia. Posúďte Vy! 

Júlia Péterová

Júlia Péterová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Teší ma! Mám rada všedné a jednotvárne dni, lebo nie sú všedné a jednotvárne už vonkoncom! Milujem "ulitu", pohybujem sa rýchlosťou slimák/hod., a moje obľúbené hobby? - tvorba PPS. Inak inval. dôchodkyňa, milionárka času a nápadov... Ahoj! Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyZo všedného života niečo nevšePostrehyOtázky a odpovedeŽijem a verímMinipoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu